T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü
BATMAN HAVALİMANI

​​​​​​

Engelli Yolcu Kolaylıkları


Engelli Yolcu Kolaylıkları


 

Engelli Yolcu Kolaylıkları

Havalimanımızı kullanarak seyahat edecek engelli yolcularımızın herhangi bir zorlukla karşılaşmaması amacıyla havalimanımızda Kanun ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü " SHT - Engelsiz Talimatı" gereği aşağıda belirtilen çalışmalar yapılmıştır.

- Otopark alanında, standartlara uygun olarak 12 araçlık engelli yolcu otopark alanı bulunmaktadır.

- Otopark alanında yardım noktasına ulaşılabilmesi (Danışma ofisi) amacıyla dahili hat çekilmiştir.

- Engelli yolcu araç otoparkından terminal içi engelli danışma ofisi, engelli check-in bankosu, engelli bilet satış ofisi, engelli WC’ler, kafeterya, büfe, engelli telefonları, engelli oturma alanları ve Giden Yolcu Arındırılmış Salona  kadar, ayrıca bagaj alım salonundan engelli danışma ofisi, taksi durağı, otobüs durağı ve engelli otopark alanına kadar görme engelli ve kısmi görme kabiliyetine sahip yolcularımız için uyarıcı nitelikte hissedilebilir yüzey bulunmaktadır.

- Bilet satış bankosu, engelli yolcu check-in bankosu, danışma bankosu tekerlekli sandalye kullanan yolcularımızın kullanımına uygun haldedir. Ayrıca check-in bankosu ve bilet satış ofisleri önünde destek tırabzanları mevcuttur.

- Engelli yaya geçidinin önünde araç trafiğini yavaşlatmak amacıyla uyarı tabelası mevcuttur.

- Terminal içerisinde ve dışarısında Türk Telekom A.Ş. tarafından konulan kontörlü telefonların bir kısmı tekerlekli sandalye kullanan engelli yolcularımızın rahatlıkla kullanabileceği şekilde tasarlanmıştır.

- Terminal içerisinde pek çok noktada, engelli yolcularımıza yönelik yönlendirme ve bilgilendirme levhaları bulunmaktadır.

- Engelli yolcularımıza yönelik olarak her salonda bir adet engelli wc mevcut olup (toplam 8 adet), bu wc? lerde sesli çağrı sistemi bulunmaktadır.

- Terminal içerisinde ve çevresinde basamak, kaldırım ve rampalarda gerekli düzenlemeler yapılmıştır.

- Havalimanımızda çalışan temizlik, danışma, güvenlik, Emniyet ve DHMİ personeline  İşaret Dili Eğitimi aldırılmıştır.

- Görme engelli yolcularımızın yanında bulunan özel eğitimli yardımcı köpekler için köpek kulubesi mevcuttur.

- Terminal içerisinde her bir salona engelli yolcularımız için ayrılmış dinlenme bankları mevcuttur.

- Engelli yolcularımıza tahsis edilen asansörde ise braille alfabeli ışıklandırılmış butonlar mevcut olup, İngilizce-Türkçe bilgi veren anons sisteminin kurulmuştur.

- Havalimanımız dış hat trafiğine açık olup engelli yolcularımız için pasaport kabini yapılmıştır

- Ayrıca engelli yolcularımızın havalimanı ile şehir merkezi arasındaki ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla Batman Belediyesi tarafından hizmete sokulan otobüsler engelli yolcuların rahatlıkla kullanabileceği özelliklerdedir.

-Havalimanımıza Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetler Genel Müdürlüğünce 26.03.2014 tarihinde Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme Komisyonu tarafından yapılan inceleme sonucunda 05.06.2014/0004 Tarih ve Sayılı Komisyon Kararı ile "ERİŞİLEBİLİRLİK BELGESİ" verilmiştir.

Havalimanına Gelen ve Giden Yolcular ile ilgili verilen Hizmet Bütünlüğü ;

Havalimanımıza gelen engelli yolcuların herhangi bir engelle karşılaşmamaları amacıyla otoparktan araç yoluna geçiş yüzeylerine standartlara uygun ölçülerde rampalar tesis edilmiş olup, rampaların kısmi görüş yeteneğine sahip engelli yolcular tarafından fark edilmesi amacıyla rampaların kenarları kırmızı renkli boya ile boyanmıştır. Görme engellilerin terminal binasına rahat giriş çıkış yapmaları amacıyla terminale geçiş yüzeylerinde ve bina içerisinde hissedilebilir yüzeyler yerleştirilmiştir.

 Engelli Yolcu otoparka gelmiş ise otoparktan check-in kontuarına kadar hizmetlerin verilebilmesi amacıyla otopark işletmecisi tarafından yardım noktasına (Danışma ofisi dahili 1345) bilgi verilerek yardım alması sağlanır. Şayet yolcu Engelli otoparkta bulunan dahili telefondan yardım noktasını aradı ise gerekli yardımın alınması için danışma görevlisi koordinesinde gerekli yardımı sağlanmaktadır.

b)  Engelli yolcu Güvenlik noktasına kadar gelmiş ise gerekli Güvenlik Kontrollerinden sonra Check-in noktasına kadar ulaşımı güvenlik noktasındaki görevli Özel Güvenlik Personeli tarafından gerekli kontroller yapıldıktan sonra ulaşımı  (chec-in kontuarına kadar) sağlanmaktadır.
c)  Check-in kontuarına gelen engelli yolcu Yer hizmet kuruluşu Havaalanları Yer Hizmetleri (Havaş) tarafından uçağa kadar   hizmeti verilir
d)  Gelen yolcu için uçaktan yolcunun Havalimanı sınırları içindeki ulaşımı Yer Hizmet Kuruluşu Havaalanları Yer Hizmetleri Şirketi (Havaş)  tarafından sağlanmaktadır.
e)  Güvenlik kontrollerinde Engelli yolculara gerekli kolaylıklar ve yardım sağlamada risk oluşturulmayacak şekilde yardımcı olunmaktadır.

 

Ek Dosyalar
  • erişilebilirlik.jpg
  • T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
    Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü